Checklista för ärendehantering- 100 saker att tänka på

Det finns många olika aspekter att ta hänsyn till när det gäller ärendehanteringssystem och valet av leverantör. För att underlätta ditt val så har vi sammanställt en lista med 100 viktiga punkter som..

Sänk dina support- kostnader med 30% genom rätt beteende

Finns det en koppling mellan ett trevligt bemötande och kostnadsbesparingar på företaget? Hur hanterar era supporttekniker olika typer av människor och vad har detta för inverkan? Vi är övertygade..

Så får du din support mer effektiv med rätt processer

För att en support skall fungera så behövs processer. Det är oerhört enkelt att säga men otroligt svårt att få till. Vi hör många som säger att det gäller..

Referenscase: Sirius International

”MED XPEEDIOS HJÄLP HAR VI SÄNKT KOSTNADERNA, MEN FÅR LIKA HÖG KVALITET PÅ LEVERANSEN” Sirius International behövde tillmötes gå krav på bibehållen tillgänglighet, kompetens och kvalitet, men till en lägre..

Referenscase: HBV

”XPEEDIO LEVER UPP TILL FÖRVÄNTNINGARNA!” HBV hade behov av att förnya sin IT-organisation, för att motsvara sina medlemmars krav och förväntningar på en modern organisation. Namn Företag E-postadress HTMLText

Läs om vad Operation Center Xops kan göra för dig

  Ladda ned ditt produktblad här utan kostnad! E-postadress HTMLText

Referenscase: Moderådet

”HOS XPEEDIO FÅR VI PERSONLIG IT MED HÖG SERVICEKÄNSLA” När Svenska Moderådet för en tid sedan skulle upphandla IT-support och driftslösning för organisationens hela IT-plattform för valet ganska enkelt..

Referenscase: Läs om hur Tumba Glas ökade sin IT-säkerhet

Dagens IT-miljöer blir allt mer komplicerade och kräver att IT-avdelningen har stor teknisk kunskap för att kunna hantera den.  Tumba Glas har de senaste åren haft en mycket gynnsam..

Checklista – såhär gör du för att anlita rätt konsult

Har du funderingar på att anlita en konsult? Vad roligt, här följer några tips i konsten att anlita RÄTT konsult.  Allt för att du ska få ut bästa resultat..

Läs mer om vår tjänst övervakning

Skulle er verksamhet stärkas av: Ett minskat behov av egen utrustning och personal för övervakning? En effektiv spridning av driftskritisk information, så väl i den egna organisationen som till..

ITIL och din support

Om du har en support i drift idag så vill vi påstå att du har delar av ITIL implementerat. Du kanske aldrig har kommit i kontakt med ITIL eller..

Med rätt kommunikation blir din supports lösningsgrad dubbelt så hög

Enligt Mergret Klenke, utbildningschef på The Call Center School, visar undersökningar att lösningsgraden i de fall där det är en bra kontakt mellan agent och kund är nästan dubbelt..

Rätt beteende, process och kompetens är nyckeln till framgång för din support

Man talar ofta om grundstenar, principer, budord och pelare. När vi pratar support så har vi begränsat oss till tre grundstenar, beteende, process och kompetens. Support körs många gånger utan..

Vad du bör tänka på när du tar steget in i molnet

Det finns en stor haip om molnet som något saliggörande från många företag men få som säger något om vilka saker man måste tänka på. Det är viktigt att..

Övertagande av support, en how-to-guide

En supportorganisation, med tillhörande applikationer och system är till stor del generisk även om man som hårt ansträngd supportchef kan tvivla starkt på det uttalandet. Men det är faktiskt..

Kontakta oss

Frågor? Tveka inte att kontakta oss!