VI ÄR DIN SUPPORT – VI LEVERERAR SPOC / IM / PM

Applikationssupport

Applikationssupport

De flesta människor som använder en produkt eller tjänst har som grundförväntning att den ska vara lätt att använda och fungera väl, det är när den inte gör det som du sätts på prov.

Har du en professionellt organiserad supportorganisation kan ett eventuellt missnöje med din produkt eller tjänst vändas till något positivt, du har visat att du bryr dig och snabbt reder upp eventuella problem.

Om supporten däremot mer ses som något som stör verksamheten och personen som ger supporten helst skulle vilja göra något annat, finns risken att missnöjet med din grundleverans förstärks och du har i värsta fall förlorat en kund. På det här sättet har din supportlinje en tydlig effekt på sista raden.

Support, vår kärnverksamhet

Gemensamt för våra kunder är att de har ett behov av att ge sina kunder eller medarbetare teknisk support.

Att tillhandahålla support hör inte till våra kunders kärnverksamhet men är en viktig del i deras totalleverans.

Det är alltså av största vikt att support hanteras både högkvalitativt och kostnadseffektivt.

Det är här vi kommer in i bilden, support är nämligen vår kärnverksamhet och under de drygt 10 år vi varit verksamma har vi definierat de avgörande egenskaperna i vinstdrivande support.

The Support Codex

Vi kallar konceptet ”The Support Codex” och beskriver hur vi på Xpeedio arbetar med att säkerställa; Rätt Kompetens – vilket krävs för en professionell ärendehantering och för att avhjälpa verkliga problem. Rätt Process – som säkerställer effektivitet och att ärenden inte faller mellan stolarna. Samt Rätt Beteende – som reglerar bemötandet av kunderna.

Helt anpassat efter era behov

Upplägget för våra supportåtaganden skiljer sig från uppdrag till uppdrag beroende på våra kunders behov.

Vi erbjuder support på alla nivåer, dygnet runt, året runt på f.n. ett 10-tal språk.

För att åskådliggöra en övergripande struktur ges här nedan exempel på tre nivåer med ansvar för olika aktiviteter.

SPOC (Single point of contact)

• Ta emot och registrera ärende
• Dispatch funktion
• Stänga ärende

Incident Management

• Äga, övervaka & eskalera
• Identifiera & klassificera
• Prioritera
• Leverera kända lösningar

Problem Management

• Identifiera
• Klassificera & tilldela resurser
• Diagnostisera
• Etablera & ta fram ”workaround”
• Dokumentera

Låt oss berätta mer

Kontakta oss om du har funderingar eller vill komma in och prata lite över en kopp kaffe.

Läs mer

Våra tjänster

Du väljer själv bland våra färdiga paketeringar eller om du vill att vi sätter ihop ett unikt tjänstepaket som passar just dina behov.
xpdo

IT-Drift

Vi driftar din IT-miljö, i vår datahall eller på plats hos dig, nätverk, infrastruktur och mjukvara, allt med högsta säkerhet.

xpdo

Övervakning

Vi har personal på plats i vår NOC alla timmar på dygnet, alla dagar på året. Vi övervakar och felhanterar nätverk och infrastruktur

xpdo

Applikationssupport

Vi levererar applikationssupport dagtid, kvällstid och natt. Vi avlastar kundens service desk med tex SPOC och incident management men även problem management.

xpdo

Klientsupport

Vi erbjuder fjärrstyrd klientsupport på digitala och mobila enheter, tex. e-post, synkroniseringsfrågor, åtkomst till internet och utskriftsproblem.

xpdo

Konsulttjänster

Vi har resurser för uppdrag som t ex Servicedeskmedarbetare, Supporttekniker, Servertekniker, Onsite-tekniker, Drifttekniker och IT-administratörer.

xpdo

Helhetsåtagande

Vi erbjuder ett helhetsåtagande för företagets hela IT-drift. Vi har ett proaktivt arbetssätt och kvalitetssäkrar med hjälp av beprövade processer och rutiner.

Våra kunder

Några av de företag som idag avropar Xpeedios produkter och tjänster.

Varför Xpeedio? Det här säger våra kunder om oss.

Stefan Löfgren, Supportchef på Agresso Sverige

Vi samarbetar med Xpeedio för att öka tillgängligheten och effektiviteten i vår Service Desk samt få en kontaktpunkt (Single Point of Contact) för alla inkommande ärenden. Samarbetet innebär att Agressos kundservice utvecklas ytterligare genom att vi också får ta del av Xpeedios erfarenhet och kunskap inom Service Support.

Ewa Flood, Administrativ chef på HBV

Vi får den hjälp vi behöver direkt av Xpeedio. Personalen är engagerad och intresserad. Xpeedio är en modern organisation, som har förstått vad och hur man ska leverera. Vi känner att ni verkligen vill det här!

Sven Alfredsson, IT Service Desk Coordinator på Sirius International

Xpeedios paketpris på onsite konsulter, support och övervakning 24/7 var mycket konkurrenskraftigt. Vår dåvarande leverantör offererade en lösning som låg högt över Xpeedios erbjudande. På det här sättet blev det en gynnsam synergieffekt! Vi sänkte kostnaderna, men får samma kvalitet på leveransen.”

Jens Björkman, f d VD på Basset om samarbetet med Xpeedio

Samarbetet med Xpeedio ger oss en flexibel lösning där vi på kort varsel kan få kompetent, och serviceinriktad personal. Vår supportavdelning servar tusentals medarbetare över hela världen och vi sätter servicekänslan i första rummet.